مدیر ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان: «فن‌نما»؛ نمایشگاهی متفاوت در حمایت از شرکت‌های نوآور 

مدیر مرکز رشد و ناحیه نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان بیان کرد: «فن‌نما» فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های نوپا محسوب می‌شود که نیاز به معرفی و شناخته‌شدن دارند؛ فرصتی تا بتوانند توانمندی‌ها و محصولات خود را به‌طور مؤثر عرضه کنند.

دکتر محمدرضا یزدچی درباره اهمیت و نقش حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها، اظهار کرد: فرصت‌های نمایشگاهی، بستر بسیار مناسبی برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند؛ به‌ویژه برای آن دسته از شرکت‌هایی که در مرحله رشد و توسعه هستند.

وی افزود: در نمایشگاه امسال، ۱۵ شرکت از دانشگاه اصفهان حضور دارند که توانمندی‌های خود را ارائه می‌کنند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌ها برای این شرکت‌ها بسیار اثرگذار است، چرا که موجب برنامه‌ریزی دقیق‌تر در تولید محصول و بهبود روند فعالیت‌هایشان می‌شود. همچنین، این حضور فرصت‌های مناسبی برای معرفی و فروش محصولات شرکت‌ها را فراهم می‌کند.

مدیر ناحیه نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان در ادامه گفت: هزینه غرفه‌ها در بسیاری از نمایشگاه‌ها بسیار بالاست و گاه با احتساب هزینه‌های جانبی، هر شرکت ناچار است حدود ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کند؛ رقمی که برای یک شرکت نوپا سنگین و دشوار است. اما در رویداد «فن‌نما» این شرایط متفاوت است و زمینه حضور شرکت‌های تازه‌تأسیس با هزینه‌های بسیار کمتر فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: من تمامی شرکت‌ها و همکارانی را که در دوره‌های پیشین شرکت کرده بودند، از نزدیک دیدم و همگی نسبت به نحوه برگزاری و نتایج حضور خود در نمایشگاه، رضایت کامل داشتند.

یزدچی با ابزار امیدواری گفت: انتظار می‌رود نمایشگاه امسال در زمینه فروش و بازاریابی پررنگ‌تر از دوره‌های گذشته باشد. به‌طور کلی، این رویداد فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های نوپا محسوب می‌شود که نیاز به معرفی و شناخته‌شدن دارند؛ فرصتی تا بتوانند توانمندی‌ها و محصولات خود را به‌طور مؤثر عرضه کنند.

او نیز پیشنهاد خود را برای برگزاری مؤثرتر نمایشگاه چنین بیان کرد: اگر در قالب مجموعه «فن‌نما»، برخی حوزه‌ها به‌صورت تخصصی‌تر فعالیت کنند، می‌توان به نتایج مطلوب‌تری دست یافت. برای نمونه، تمرکز بر حوزه‌هایی همچون سلامت، کشاورزی و محیط‌زیست می‌تواند به ارتقای کیفیت و افزایش اثرگذاری نمایشگاه کمک کند.

مدیر ناحیه نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان، یادآور شد: حرکت به‌سمت تخصصی‌تر شدن نه‌تنها موجب تقویت بخش بازاریابی می‌شود، بلکه برای شرکت‌هایی که خارج از استان هستند، گستره تعاملات و فرصت‌های همکاری نیز به‌مراتب افزایش خواهد یافت.

سومین دوره نمایشگاه «فن‌نما» همزمان با بیست‌وششمین نمایشگاه «اتوکام» از ۱۷ تا ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۴ در شهر نمایشگاهی اصفهان در حال برگزاری است. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ آبان‌ماه، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از این نمایشگاه بازدید کنند.

لینک کوتاه
https://fannema.ir/?p=4941