مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: گیم میتواند بهعنوان یک رسانه، اثرگذارتر از فیلم و انیمیشن عمل کند، در طی این رویداد، شرکت کنندگان باید در راستای محورهای ترافیک، پسماند و فضای سبز، بازیهای رایانهای و کامپیوتری بسازند.
جواد راستی در گفتوگو با خبرنگار فننما، در خصوص اهمیت رویداد«ماراتن بازیسازی شهر من» در نمایشگاه فننما، اظهار کرد: ما گیم (بازی) را بهعنوان یک رسانه میشناسیم، چرا که در بحث فرهنگی، بازی میتواند موثرتر از فیلم و انیمیشن باشد. گیم حالت تعاملی دارد و با داشتن این ویژگی بهتر میتواند در ذهن مخاطب جای بگیرد.
وی ادامه داد: در زمینه بازیسازی رایانهای، این سومین تجربه همکاری دانشگاه اصفهان با شهرداری اصفهان است. اولین تجربه در سال ۱۳۹۶ بود که با عنوان «ماراتن بازیسازی فرهنگ شهروندی» برگزار شد، دومین تجربه، سال گذشته در نمایشگاه فننما با عنوان «ماراتن بازیسازی شهر من» بود و امسال سومین تجربه مشترک ما با عنوان «ماراتن بازیسازی شهر من» در نمایشگاه فننما خواهد بود.
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، در رابطه با چگونگی برگزاری این رویداد، تصریح کرد: در طی این رویداد، یک سری محورهایی در حوزه فرهنگ شهروندی مانند ترافیک، پسماند، فضای سبز و غیره در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد. در طی سه روز رویداد، آنها باید بتوانند در راستای فرهنگ سازی در خصوص مواردی که بیان شد، بازیهایی موبایلی یا کامپیوتری بسازند.
وی افزود: گروههای شرکت کننده شامل سه تا هفت نفر میشوند. تعداد نفرات گروهها، بستگی به تخصص مورد نیاز در هر گروه دارد و در فرآیند داوری و اهدای جوایز ما منتورها و مربیان متخصصی را از اصفهان و تهران خواهیم داشت.
راستی یادآور شد: در طی روزهای آینده ما ثبت نامی را آغاز خواهیم کرد که تیمهای بازی ساز در آن شرکت میکنند، ثبت نام کنندگان میتوانند تیم یا فرد باشند و طی فرایند تیمسازی که خواهیم داشت با یکدیگر مرتبط شوند و در نهایت تیم تشکیل میدهند.