نمایشگاه فن‌نما، فرصتی برای همکاری دوسویه دانش بنیان‌ها و سرمایه‌گذاران

آشنایی و همکاری با شرکت‌ها، برقراری ارتباط با مخاطبان و سرمایه گذاران، ارائه نرم افزارها و خدمات و نیز شبکه‌سازی و ارتباط میان شرکت‌کنندگان از جمله دستاوردها و دلایل حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌ بنیان در نمایشگاه فن‌نما در سال گذشته عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار فن نما، در گزارش پیش رو بعضی از مدیران استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، به بیان تجربیات، دستاوردها و دلایل حضور خود در نمایشگاه فناوری و نوآوری (فن نما) در سال ۱۴۰۲ پرداختند. آن‌ها در این خصوص نکاتی را بیان کردند که در ادامه آن را می‌خوانید.

نمایشگاه فن‌نما، بهانه‌ای برای آشنایی و همکاری‌های بیشتر

علی صالح پور، مدیرعامل شرکت فناوری کهربا، در خصوص فعالیت‌ها و دلایل شرکتشان در این نمایشگاه گفت: تاکنون با همکاری شهرداری اصفهان پروژه‌های متعددی را انجام داده‌ایم و دلیل شرکت ما در نمایشگاه فن‌نما، آشنایی با همکاران جدید و تجدید میثاق با همکاران قدیمی است؛ در واقع قصد داریم با هم صحبتی با یکدیگر به این آگاهی دست یابیم که چه اقداماتی را می‌توانیم برای شهر اصفهان و برای کشورمان انجام دهیم.

برقراری پل‌های ارتباطی‌ با شرکت‌ها

عادل ملاک، مدیر استارتاپ تارگت پلاس نیز گفت: یکی از دستاوردهای خیلی خوبی که ما در نمایشگاه فن‌نما بدست آوریم این بود که توانستیم با تیم‌های دیگر و شرکت‌های سرمایه‌ گذاری ارتباط برقرار کنیم؛ ما به‌عنوان یک استارتاپ توانستیم این امتیاز را برای خودمان به‌دست آوریم که این شرکت‌ها را بشناسیم در واقع با حضور در این نمایشگاه پل‌های ارتباطی‌مان را ایجاد کردیم و می‌توانیم در آینده با شرکت‌ها و تیم‌هایی که آشنا شدیم، همکاری کنیم.

معرفی خوب و به جا از خدمات و نرم افزارها

ماندانا پاکروان، مدیر استارتاپ هیرا با بیان اینکه نمایشگاه فن‌نما یک نمایشگاه خوب و جامعی بود، گفت: به‌عنوان نمایشگاهی که بعد از مدتها در حوزه تک در اصفهان برگزار شد، برای ما دستاوردهای خوبی داشت، برای مثال، این امکان را به ما می‌دهد که یک سری ارتباطات را با سازمان‌ها برقرار کنیم و برای مردم معرفی خوبی از نرم افزارمان داشته باشیم.

آشنایی بیشتر با مخاطبان

سپس مسعود صادقیان، بنیانگذار استارتاپ آرک.آ (پلتفرم تامین مصالح دکوراتیو و ساختمانی) ارتباط با سرمایه گذاران را یکی از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه این نمایشگاه در حوزه تکنولوژی و فناوری است و حوزه کاری ما صنعت ساختمان است، اما در این نمایشگاه با تعدادی از مخاطبانمان آشنا شدیم و توانستیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، این آشنایی و ارتباط برای کسب و کار ما مفید است.

سمیرا جبروتیان مدیر مرکز هوش مصنوعی اسمارتک نمایشگاه فن نما نیز همچون مدیران دیگر، نمایشگاه فن‌نما را یک نمایشگاه مفید دانست و در این باره تصریح کرد: از طریق این نمایشگاه توانستیم ارتباطات جذاب و کاری خوبی را برقرار کنیم، از این رو امیدوارم این نمایشگاه هر سال پر قدرت‌تر از سال گذشته تکرار شود و بتوانیم همه افرادی که در مباحث دانش بنیان و شرکت‌های فنی مشغول به فعالیت هستند را در این نمایشگاه داشته باشیم.

شبکه سازی و ارتباط دوطرفه میان شرکت کنندگان

مریم آذرپیرا، بنیانگذار استارتاپ الوملک (سامانه قیمت گذاری آنلاین و کارشناسی املاک) به اهمیت شبکه سازی و ارتباط دوطرفه میان شرکت کنندگان در این نمایشگاه اشاره کرد و در این باره گفت: این نمایشگاه باعث شبکه سازی شده است، به عبارتی از طریق این نمایشگاه توانستیم خودمان را به افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند معرفی کنیم، می‌توان گفت این شبکه سازی باعث تعامل دو طرفه میان ما و دیگران شده است.

شناخته شدن، معرفی فعالیت‌ها و مذاکرات B2B

در این خصوص نیز افشین پنجه پور، مدیر تیام پارسی پاسارگاد به مذاکرات ‌B2B در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از طریق این نمایشگاه توانستیم مذاکرات ‌B2B یا رو در رو برای اجرای سیستم‌های تبرید و برج‌های خنک سازی از طریق فرایند جوش لیزر و قطعاتی برای ایجاد پوشش‌های ضد سایش و خوردگی با شرکت پالایش پخش داشته باشیم از این‌رو، شرکت در این نمایشگاه می‌تواند به شکل گیری مذاکرات ‌B2B میان شرکت کنندگان نقش مهمی داشته باشد.

محسن حکیم داد، به‌عنوان مدیر شرکت کیمیا الیکای سپنتا، حضور این شرکت در نمایشگاه فن‌‌نما را عاملی برای همکاری با شرکت‌ها و غرفه‌های دیگر قلمداد کرد و گفت: همچنین توانستیم از لحاظ جذب مشتری به اهداف خود دست یابیم، از این رو امیدوار هستیم که در آینه نزدیک بتوانیم با افرادی که در این نمایشگاه آشنا شدیم در ارائه خدمات و نیز در زمینه فروش و صادرات تعامل و همکاری‌های ثمربخشی داشته باشیم.